Gradinite - predare metoda Waldorf




Gradinita Waldorf Eruditio

Gradinita Waldorf Eruditio

"Copilul trebuie primit cu respect, crescut cu iubire si apoi lasat in libertate deplina" (Rudolf Steiner)

Istoria si evolutia alternativei Waldorf
Pedagogia Waldorf a fost creata la inceputul secolului XX de catre Rudolf Steiner. Ea se bazeaza pe antropologia dezvoltata de Steiner in cursurile de introducere tinute in toamna anului 1919, inainte de inceperea primelor clase, in Stuttgart, Germania. In lume, acest sistem educativ are astazi o raspandire larga. La nivel mondial exista mai multe structuri de cercetare in pedagogie si de formare continua care asigura buna functionare a sistemului alternativ Waldorf, protejand copyrightul. La nivel national sunt organizate federatii nationale autorizate care sunt responsabile la nivel national de brandul Waldorf, cu formarile si autorizarile necesare.

Importanta ritmului in gradinta Waldorf
In gradinta Waldorf, ritmul are un rol important in educarea vointei, simtirii si gandirii urmarindu-se ritmul zilei, al lunii si al anului.Utilizarea ritmului in educatie permite ca intreaga fiinta a persoanei educate sa fie abordata si nu numai componenta sa intelectuala. Ritmul zilei presupune prezenta activitatilor care permit o respiratie sanatoasa ( inspiratie si expiratie in mod egal )si care sa il poarte pe copil de-a lungul intregii zile in asa fel ca succesiunea acestora sa aiba un efect asupra sanatatii fizice, emotionale si mentale.

Ritmul lunii se refera la existenta unor module de 2-4 saptamani in care zilnic intre orele 9,30 si 12,30 sunt prezentate activitati care prin continuturi lor transmit informatii si trairi legate de mediul inconjurator specifice perioadei studiate. Aceste module poarta denumirea de epoci.

Gradinita Waldorf Eruditio este o stradanie sufleteasca care aduce impreuna copii fericiti, educatori daruiti, parinti implicati in construirea unei comunitati care sa ne inspire in drumul nostru, si sa simtim ca nu suntem singuri in aceasta arta de a introduce copilul, fiinta in devenire, in lume. Cautam sa dezvoltam copiilor forta, curajul si lumina interioara, calitati sufletesti care sa trezeasca entuziasmul de viata, creativitatea si forta de a dezvolta relatii umane bazate pe frumos si adevar.

Intr-un spirit comun de drag si liberate, indreptat catre valori ce tin de moralitate si in baza unei munci launtrice, gradinita Waldorf Eruditio isi propune sa dezvolte capacitatea colectiva de a exersa si resimti drumul omenesc de evolutie, bazat pe o stradanie interioara care vine din “ inima noastra” catre “ inimile copiilor”, care asteapta sa primeasca semintele unei educatii durabile.

Caracteristici
• Copiii invata sa mearga si sa vorbeasca pentru ca isi doresc sa ajunga sa fie candva asa cum suntem noi acum. Pentru ca invata prin imitatie, de la adultii din jur, au nevoie de adulti constienti si prezenti langa ei, care sa le ofere modele sanatoase.
• In primii ani, copiii invata sa isi gaseasca locul in lume, sa isi foloseasca membrele si sa gandeasca ceea ce a gandit adultul. Imitatia din primii ani duce la libertatea de mai tarziu, premisele pentru libertate fiind puse in primii ani de viata.
• Libertatea este atunci cand avem capacitatea de a actiona din proprie initiativa. Actiunea o invatam in primii ani.
• Prin intermediul regulilor pe care trebuie sa le respecte, copilul invata sa isi gaseasca locul in lume.
• Limitele il ajuta sa isi descopere fiinta - unde incetez sa mai fiu eu si incepe sa existe celalalt de langa mine. Aceasta lume nu poate functiona fara fratie, fara a invata sa impartim, sa traim impreuna, sa il acceptam pe celalalt.
• O educatie libera nu inseamna ca fiecare are voie sa faca ce vrea, ci inseamna ca pregatim copilul sa structureze lumea in libertate ca adult.
• Una din indatoririle parintilor si a dascalilor este aceea de a intra in dialog si de a crea un raport de incredere intre parinti si educatoare.
• Limitele pentru copil sunt ceva vindecator si eliberator, oferindu-i sansa de a se dezvolta, bucurie si siguranta.
• A educa inseamna a crea spatii in care copiii sa faca ceva autonom. De aceea, este sanatos ca parintii sa ii insoteasca pe copii, dupa perioada de acomodare , doar pana la vestiar, lasandu-i sa urce singuri la grupe , sa se incalte si sa se imbrace singuri. Si acest lucru insemna libertate.
• Ritmurile sunt extrem de importante - lucruri in viata copiilor care se intampla cu o ritmicitate, la aceleasi ore, in fiecare zi. Au efect pozitiv asupra sanatatii lor. De aceea in educatia Waldorf ziua este ritmizata.
• Copiii in primii ani de viata nu au nevoie sa dezbata regulile. "De ce facem asta? Uneori este suficint sa spunem: „Pentru ca asa este sanatos si bine pentru tine."
• Este importat sa fim consecventi si sa ne respectam intotdeauna cuvantul dat.

Parteneriatul cu parintii
Ceea ce construim in gradinita sprijina si completeaza educatia copilului in propria familie.
Colaborarea cu familia este foarte importanta pentru noi, de aceea parteneriatul deschis cu parintii va juca un rol esential in viata de gradinita.
O abordare deschisa din partea ambelor parti asigura o relatie bazata pe incredere.
Printr-un dialog constructiv in mod regulat intre educatori si parinti, transparenta muncii noastre va ramane mereu vie.

Parteneriatul cu parintii este sustinut de:
  • seri cu parintii lunar.
  • discutii individuale intre parinti si educatori
  • desfasurarea actiunilor din cadrul calendarului centrului eruditio.
  • organizarea Scolii parintilor



DATE DE CONTACT
Adresa: Strada Orsova nr. 77, Sector 6
Numere de telefon: Tel.mobil: 0723.346.791
Persoane de contact: Manager: Roxana Obreja
Internet:
Web: www.gradinitaeruditio.ro
facebook.com/Waldorf-Eruditio
E-mail:  office@gradinitaeruditio.ro
Gradinita Waldorf Eruditio Gradinita Waldorf Eruditio Gradinita Waldorf Eruditio Gradinita Waldorf Eruditio Gradinita Waldorf Eruditio Gradinita Waldorf Eruditio Gradinita Waldorf Eruditio Gradinita Waldorf Eruditio Gradinita Waldorf Eruditio Gradinita Waldorf Eruditio

Recomandati aceasta pagina: