Gradinite - predare metoda Waldorf




Gradinita Rose Garden Kids

Gradinita Rose Garden Kids

Din prima zi, copilul tau deja invata! Fiecare copil este curios sa descopere tot ce este nou si captivant. La Rosegarden Kids, incercam sa gasim un echilibru intre invatarea cognitiva si cea sociala. Jocurile alese spijina copilul in dezvoltarea capacitatii de a invata si ii da curajul de a-si asuma riscul de a face greseli din care sa invete.
De la jocul in aer liber, la arta, pictura, muzica si lectura, ii ajutam pe cei mici sa se bucure de anii copilariei. Fie ca sunt la grupele mari sau mici, incurajam si potentam individualitatea fiecarui copil. Copilul tau va fi expus la un curriculum bine gandit, intr-un mediu distractiv si sigur, invatand nu doar din carti, ci facand cu mana lui. Personalul nostru este afectuos, rabdator, asa ca va oferi copiilor toata atentia de care au nevoie.

Pe langa curriculum-ul national, Rose Garden Kids propune ca optionale:

  • limba germana
  • limba engleza
  • dezvoltare socio-emotionalasi parenting
  • gimnastica
  • dans sportiv
  • inot
  • sah
  • balet
  • atelier Art&Craft
  • pian
  • canto

  • METODA WALDORF

    Incepand din septembrie 2017, gradinita noastra va dispune de o clasa speciala cu metode de predare alternative tip Waldorf.  Metodele de predare vor fi implementate in mod partial, conform liniilor directoare generale ale acestui tip de predare, ingloband, insa, in acelasi timp, si pregatirea pentru sistemul de invatamant clasic. Copiii vor beneficia de aspectele pozitive principale ale acestei metode alternative, avand in acelasi timp oportunitatea de a-si insusi abilitatile si achizitiile necesare adaptarii si functionarii scolare clasice in care vor debuta.

    Principii directoare ale metodei

    Metoda de predare scolara a fost dezvoltata de catre filosoful austriac Rudolf Steiner.

    Scolile lui Steiner sunt deschise pentru toti elevii, indiferent de cultura sau religie. Scolile  Waldorf-Steiner asigura in egala masura atat dezvoltarea motorie, cat si senzoriala si intelectuala. Aceste calitati umane sunt cultivate in functie de varsta si etapa de dezvoltare a copiilor si sustin crearea unei personalitati libere si autonome. Copilasul este "in constructie".

    Complet absorbit de lumea care il inconjoara, copilasul se "scufunda" in procesul de IMITARE. Aceasta este prima activitate care ii permite sa isi contureze corpul si sa capete acces la procesul de umanizare. Asadar, este de maxima importanta ca micutul sa fie inconjurat de un mediu de cea mai buna calitate deoarece toate simturile sale sunt deschise, iar impresiile patrund in mod liber, influentandu-l in mod profund. In realitate, conturul pe care il prinde copilul pe parcursul primilor 7 ani de viata reprezinta "esenta" omului matur care ii va determina alegerile si conduita de-a lungul vietii.

    Raspunsul copilului la stimulii externi reprezinta imitatie atat constienta, cat si inconstienta. La aceasta varsta, imitatia este importanta asa cum este respiratia. Perceptiile senzoriale sunt "inhalate", iar imitatia care rezulta reprezinta "exhalatia". Necesitatea de miscare este, de asemenea, de maxima importanta pentru copil, asa cum este si satisfacerea deplina a acesteia, intrucat experienta fizica se va transforma intr-una psihologica si, prin urmare, intr-una ideatica.

    Prin clasa noastra cu predare tip Waldorf ne straduim sa asiguram un mediu calduros si protectiv. In interiorul clasei veti putea gasi materiale de calitate exceptionala si pereti vopsiti in culori delicate pastelate.

    Copilul se dezvolta invatand din experienta de viata si joaca libera. In gradinita Waldorf copiii de pana la 5 ani nu sunt constransi sa invete nimic prin metodele uzuale, precum utilizarea fiselor didactice sau invatarea si memorarea de poezii; actul de invatare are loc prin joc, fara a i se induce copilasului ideea de "acum invatam". Dimpotriva, invatarea are loc in timp ce copilul participa cu placere si de bunavoie la "treburi casnice", activitati de lucru manual etc.  Primele experiente sociale au loc odata cu stabilirea primelor contacte cu prietenii. Cadrul didactic stabileste timpii si limitele personale, astfel incat copilul sa isi gaseasca propriile puncte de referinta.

    Joaca libera

    O metoda educationala - Joaca - Putine obiecte, multa imaginatie

    Metoda de predare Waldorf-Steiner face parte dintr-o miscare istorica si stiintifica ce recunoaste joaca libera ca fiind capitala pentru dezvoltarea si viitorul adultilor in devenire. Prin urmare, "Joaca libera" este considerata a fi cea mai serioasa "Munca" a copilului. Cea mai pura activitate poate fi deja recunoscuta la copil odata cu ridicarea capului si a trunchiului, si apoi odata cu mersul. Aceasta necesitate irezistibila pentru actiune reprezinta principala forta ce il impinge la joaca.

    Copilul transpune ceea ce vede ca simpla activitate fara nicio semnificatie anume in pura si simpla bucurie de face si re-produce actiunea. Intre varsta de 3 si 5 ani, copilul va adauga actiunilor pe care le intreprinde si componenta imaginativa. Aceasta forta imaginativa ii permite copilului sa isi exprime bogatia de tonalitati ale vietii sale emotionale cu ajutorul obiectelor din mediul inconjurator. Prin joaca, cel mic isi expune una din cele mai importante puteri: Imaginatia Creativa.

    Necesitatea de a fi creativ nu este un lux, o specificitate artistica sau originalitate pe marginea realitatii vietii, ci mai degraba una din cele mai importante facultati umane, manifestate inclusiv la varsta adulta. Necesitatea de a fi creativ trebuie luata in serios si cultivata.

    Avem nevoie de ea si in viata de zi cu zi: un om fara imaginatie ar merge intr-o directie stabilita de altii, si nu de el insusi. Ar fi lipsit de libertate. Imaginatia ne ofera puterea de a  merge dincolo de ceea ce este si, prin activitatea pe care o desfasuram, sa ne re-cream pe noi insine. Deschide viitorul. Se adapteaza realitatii prezente, insa vine in fata si cu noi propuneri de schimbare a semnificatiei prezentului.

    "Uneltele de joaca" sunt  materiale simple, ne-specializate, care pot deveni orice lucru pe care mintea copilului si-l poate imagina. Singura limita este imaginatia. Jucaria ideala este aceea care se adapteaza miscarii interioare a copilului; majoritatea jucariilor de pe piata nu fac altceva decat sa impiedice copilul sa se joace, de fapt.  Acestea ii absorb creativitatea in roti si in circuite. Nu mai este jucaria care face ceea ce ii cere copilul; dimpotriva, copilul este cel nevoit sa se supuna functiilor atribuite jucariei.

    Muzica

    Copilul experimenteaza diferite tonuri si sonoritati si apoi se joaca cu acestea. Apoi, descopera, prin improvizatie libera, spatiul rezonant al altor copii. Armonia ritmica si melodia se elaboreaza pe ele insele putin cate putin, creand un ansamblu instrumental ce stimuleaza imaginatia si intelegerea.

    Desen

    Copilul coloreaza si deseneaza folosind creioane colorate cerate. Stimulat si animat de esenta de baza a culorii, copilul devine creator.

    Componenta ritmica

    Prin intermediul bucuriei miscarii si a cantecului, copilul invata sa isi controleze corpul in spatiu conform unui ritm  si isi gaseste locul in miscarea grupului. Pe fundalul unei melodii, dansul in cerc ii ofera copilului ocazia ca, prin gestica si miscare coordonata, sa invete notiuni utile, noi, importante pentru dezvoltarea acestuia.

    Gradinarit

    Concluzie:

    Toate activitatile contribuie la edificarea fiintei umane in cele mai subtile moduri si nivele. De exemplu, in cazul modelajului, este limpede faptul ca aceasta activitate stimuleaza in mod special simtul tactil. Si totusi, acest contact, aceasta intalnire cu materia prin intermediul pielii nu este altceva decat experienta de baza a increderii in sine, in ceilalti si in lume.
    Acesta este motivul pentru care oferim copiilor un mediu in care acestia sa aiba contact cu materiale naturale si forme, care lasa, totusi, loc si imaginatiei.

    INFORMATII

    Autorizare / Acreditare: Gradinita este autorizata.

    Orar: 07:30 - 19:00

    Tarife:
    Program scurt fara masa: 800 ron
    Program scurt cu masa: 1000 ron
    Program lung: 1200 ron

    Spatiul gradinitei:
    Spatiul gradinitei consta in doua vile cu trei nivele, constructii noi, si un spatiu exterior, Rosegarden Village, care include sectoare tematice: Piata, Super-market, Coltul papusii, Politie, Spital, Posta, Service auto, Castelul povestilor, o pista de biciclete etc.
    Spatiul de joaca este amenajat intr-o zona verde, naturala, plina de culoare, care scoate copilul, cel putin la gradinita, din mediul steril si artificial specific orasenesc.
    Cladirea are un interior generos de 900 mp, iar curtea este, de asemenea, spatioasa, cu o suprafata de 800 mp. Spatiul este unul luminos, aerisit, lejer si calmant, ceea ce contribuie la starea generala de bine a copilului dvs. si il invita discret spre cunoastere, explorare, inducandu-i o stare de familiaritate si caldura. Sala de festivitati si cea de sport interior fac si ele parte din peisajul nostru locativ si functional.
    Serviciile noastre sunt de natura complexa, asadar gradinita dispune si de un cabinet medical, unul de logopedie si unul de psihologie si psihoterapie.
    Gradinita are bucatarie proprie interna.

    Grupele de copii:
    Cresa: 12-36 de luni
    Gradinita
    After-school

    Alimentatie:
    Avem bucatarie proprie, cu un bucatar specializat. Meniul este conceput sub indrumarea unui medic specialist in nutritie comportamentala, este variat si consta in mancare proaspata, gatita zilnic.

    Program de somn: 13:00 - 15:00

    Vacante: Zilele libere nationale.




    DATE DE CONTACT
    Adresa: Sos. Oltenitei nr 32 G, Popesti Leordeni, Ilfov
    Reper: Langa Politia Popesti
    Numere de telefon: Tel.mobil: 0727.130.130
    Persoane de contact: Rahela Neagu
    Internet:
    Web: www.rosegardenkids.ro
    www.facebook.com/rosegarden.kids
    E-mail:  gradinitarosegardenkids@gmail.com,
    stefania.chilug@rosegardenkids.ro

    Recomandati aceasta pagina: